Livet på landet

Mysfredag

Publicerad 2009-02-13 18:36:23 i Allmänt,

Jag o Yasmine ska ha myskväll i kväll. Hon har dukat upp med godis o festis framför TVn.
Andreas skulle ut med jobbet. Först skulle de på Condis i Järvsö o äta sen skulle de iväg o se Nor revyn(tror jag det var). Efter det skulle de ta en krogvända, så han kommer nog inte hem förens sent i natt.
Fick en för tidig Allahjärtans dag bukett o en godisask av älskling idag=) Sen kom mamma o Hans-Olof  med en ask gelehjärtan till oss allihopa, Yasmine fick ett paket med duschcreme, hårsnoddar o strumpor o jag fick ett kort med 200kr i=) Jag o Yasmine har redan tryckt i oss chokladen, var en liten ask, så nu sitter vi o mumsar gelehjärtan.

Tänkte lägga in ett middags tips idag, var ju ett tag sen nu men det kan ju ha att göra med att aptiten inte direkt varit på topp tidigare i veckan=(

Pastasås med kyckling o spenat

Fräs pressade vitlöksklyftor i olja o smör i en panna, lägg i kycklingfilé skuren i mindre bitar, krydda med salt o peppar,stek tills kycklingen blivit nästan genomstekt. Lägg i fryst spenat, halverade körsbärstomater o lite citronsaft, rör om o smula i lite ädelost o lägg i oliver. Värm så osten smälter o krydda ev med mer salt o peppar. Servera med pasta.

Experimenterade lite så jag vet inte hur mycket jag hade i av allt, det är bara o prova sig fram efter egen smak o tycke=) Passade på o hälla i ädelost när Andreas ändå inte skulle äta. Till Yasmine tog jag undan några kyckling bitar som hon åt med pasta o oliver.

Nu ska jag o Yasmine mysa.


Ha en mysig fredagkväll=)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-13 21:10:17

Oj så smarrigt det lät =)



Vi får se till att laga riktigt god mat nu när ni är uppe. Kanske nån sen "mysmiddag" för oss vuxna efter barna lagt sig nån kväll.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela