Livet på landet

Min lilla konstnär

Publicerad 2009-02-05 18:34:29 i Allmänt,

Ikväll har vi verkligen varit effektiva här hemma. Jag slutade 15:30 hämtade Yasmine på dagis o var hemma strax före fyra.
Jag o Yasmine gjorde pannkakssmet o en vitkålssallad, medans pannkakan gräddades började jag damma o Yasmine målade tavlor. Vi köpte målarduk på Rusta igår så nu har hon målat två tavlor som vi ska rama in o ha i mysrummet. De blev jättefina.


Det här är ett porträtt av mig.


Det här mästerverket har Yasmine döpt till cirkelsumin.

När klockan var sex hade vi hunnit damma, dammsuga o skura hela huset (är skönt o ha det gjort så man har rent o fint till helgen), badat Yasmine o plockat undan lite i mysrummet. Känns riktigt skönt o sätta sig o vila en stund nu.


Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-05 20:02:49

Vilka läckra tavlor!



Nä det har inte direkt varit oväder här men snöat massor! Kan tänka mej att det nog inte varit så roligt ute på vägarna.

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-05 20:44:43

Rent och fint till helgen ;) Precis som om det skulle vara det i den där hundhårs fabriken ;)Lovar att Loke kommer att rulla sej i hästbajs och gnussa på alla golv och mattor han kommer åt innan du hinner blinka!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela