Livet på landet

Gott o blandat

Publicerad 2009-02-22 14:17:23 i Allmänt,

I morse var jag på restaurang o åt en jätte god pizza. Den kostade 5 kritor så riktigt billig var den också=) Den serverades på Restaurang la Yasmine.


Visst ser den riktigt smarrig ut min pizza med majs, tomater, broccoli, ägg o en massa annat gott på. Fick en beasås o en pizzasallad till också=)

Här är den söta servitrisen

Till efterrätt blev det modellera i olika färger o smaker, mumsigt. Kan verkligen rekommendera er att prova den här restaurangen. Kom bara ihåg att ha med er många kritor eftersom det är den enda betalningen som gäller;-)

Efter restaurang besöket var vi ut o skottade snö. Det har kommit närmare 1 dm under natten o morgonen, så det fanns lite o skotta. Det är jätte skönt väder ute, bara nån minus grad. Det enda som saknas är lite sol.
Yasmine o hundarna har varit ute o åkt skoter med moffen o Jon. När de hade åkt klart följde Jon med Yamine in så nu är de uppe på hennes rum o leker. De två leker alltid så bra tillsammans. Nyss när jag var upp så höll Jon på att föna håret på Yasmine=)
Sist när de lekte så gifte de sig med varandra. Yasmine hade klätt på sig en prinsessklänning o gjort sig fin o de hade ringar o allt, bäst o ha lite koll där=)

Vi ska bygga en ved hylla bredvid kaminen i vardagsrummet så man kan ha veden där istället för i IKEA kassar som vi har nu. Vi började o såga till bitar men det fattades 5 cm när vi skulle såga till den sista biten så vi måste åka o köpa en till MDF skiva, suck. Jag som hade tänkt att vi skulle få klart den idag så jag kunde måla den ikväll men så blev det inte. Lite irriterande att man måste köpa en HEL skiva bara för att man ska ha en liten bit, de är ju inte direkt billiga heller MDF skivorna. Men förhoppningvis blir det bra när det är klart.

Nu stack killarna iväg på en skotertur. Var verkligen rätt vinter Andreas valde o skaffa skoter till. En sån här snörik vinter har vi inte haft på väldigt länge, mysigt med massa snö. Hoppas vi får fler såna här vintrar framöver.

Igår kväll kom Mattias, Lars o Matilda över o hälsade på. Pappa o Robin kikade också förbi en sväng.
Jag o Matilda spelade Guitarhero o Singstar, som vanligt, men det är så himla roligt. Yasmine stod bredvid med sin mikrofon o sjöng med hon också. 
 
Nu ropar barnen att de vill kolla på en film så jag ska gå o hjälpa dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela