Livet på landet

Fredag

Publicerad 2009-02-27 20:22:14 i Allmänt,

I morse när jag kom ner för trappan så var det en stor blöt pöl på golvet nedanför fönstret. När jag började kolla såg jag att det droppade in vatten från fönsterfodret....igen.
Det var bara o torka upp vattnet o ställa dit en hink, suck inge roligt=(

Så här blev det första vintern när vi bodde här också, fast då rann det in vatten på tre olika ställen! Vattnet tar sig in under taket på nåt sätt när snön börjar smälta.
Andreas fick klättra upp o försöka skotta ner snön så gott det gick när han kom hem, så nu har det slutat droppa som tur är.

Jag har börjat packa lite grejer till vi ska åka till Umeå. Vi åker på söndag morgon så det är inte långt kvar nu=)
Tycker alltid det är svårt o packa, vet aldrig hur mycket kläder man ska ha med sig. I vanliga fall när jag ska välja kläder kan jag stå i en halvtimme o fundera o prova olika kombinationer. Nu ska man packa för flera dagar o dessutom ska allt få plats i en liten resväska, hjälp vad jobbigt. Som tur är ska vi ju inte ut på krogen eller nåt så man kan mest packa myskläder så det gör ju saken lite lättare iaf. 

Ska bli så skönt o vara ledig i fem dagar o komma iväg o göra nåt.

Nä nu ska jag koncentrera mig på filmen på TV. Det är Walk the line, den handlar om Johnny Cash. Har sett den förut o har för mig att den var hyfsat bra.

      



Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-02-28 09:02:25

Jo, men ændå framsteg att Andre ens æter grønsaker... Haha!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-28 14:18:55

Nu är det ju snart ni kommer! Kul, vi längtar =)



Trist med vattenläcka =( hoppas det fixar sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela