Livet på landet

Prinsessan

Publicerad 2009-02-10 16:12:58 i Allmänt,

Min goa lilla prinsessa.



Hon har varit så duktig hela dagen idag. Hon pysslar mest på för sig själv, leker på sitt rum o kommer ner ibland o kollar på TV. Passar upp på mammsen när det behövs, hämtar vatten, släpper in o ut hundarna, brer på filten. Mammas super duktiga lilla prinsessa.

Eftersom hon har lekt på sitt rum hela dagen så var det ju ganska stökigt där så jag bad henne o städa upp så vi kan dammsuga sen, hon svarade inte o jag orkade inte bråka så jag gick ner o fixade lite lunch. Efter ett tag kom hon ner o ville visa mig nåt på hennes rum. När jag kom upp så har hon städat upp allting, varenda liten sak låg på sin plats. Jag blev så glad så tårarna började rinna. Man riktigt såg hur stolt hon var o verkligen sög åt sig av allt beröm hon fick.
En sån liten sak kan verkligen förgylla hela dagen.

Känns som att magsjukan börjar ge med sig lite, har inte behövt springa på toa lika mycket idag, skönt. Fast för säkerhets skull så blir vi hemma imorgon också för så fort jag är uppe o rör på mig börjar jag må illa o få ont i magen, så det är mest sängläge som gäller. Men jag har svårt för o bara ligga stilla, skulle egentligen behöva åka bort när jag är sjuk annars håller jag bara på o plockar o fixar med massa saker, spelar ingen roll hur sjuk jag är. Tror det är ganska typiskt tjejer o tänka så, man skulle vara lite mer som killarna som skiter i allt 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-10 20:44:03

Men så duktig hon är! =) Lillprinsessan.



Hoppas du kryar på dej snart, jobbigt att vara sjuk.

Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-02-10 20:44:48

(Glömde skriva att det var jag som skrev det där)

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-11 09:45:26

Kanskeska låna hem henne, så kan hon lära pojkarna ett och annat... Fadt ibland är ju de också så där jättedutiga. Då klappar mammahjärtat lite extra!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela