Livet på landet

Back in business

Publicerad 2009-08-18 20:26:00 i Allmänt,

Idag var Andreas med Freja till veterinären för hennes andra spruta. De tyckte att det såg bättre ut idag o hon verkar lite piggare.
Hoppas att det funkar.
Hon har fått varit med lillebror Robin idag så han kunde hålla koll på henne utifall hon skulle bli sämre. Jag ska skjutsa dit henne imorgon också.
Det ser ut som ett slakthus här hemma med blodstänk överallt. Springer omkring med moppen o torkar bäst det går.
Men enligt veterinären är det bra att hon blöder så livmodern får tömmas. Det var ingen fara o ha tikskydd på henne men hon bukar bara bli mer stressad av det o när det blöder så pass mycket som det fortfarande gör så är det nog inte så kul för henne o springa omkring med det.
Blir iaf till att köpa en ny vardagsrums matta för den är full av blodfläckar.

Första dagen på jobbet gick bättre än förväntat o det gick fort att komma in i rutinerna igen. Det var lite uppdateringar i systemen som gav en lite huvudbry men det flöt på bra ändå. I slutet av veckan är man nog riktigt på G igen, då har man fått in alla standardsvar som man ältar om o om igen;)

Nu har Yasmine lagt sig o jag ska sätta mig framför TVn o känna lugnet ett tag innan det är dags att gå o lägga sig. Imorgon måste vi upp klockan sex=( Det var länge sen vi jag gick upp så tidigt nu.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-08-19 08:35:59

Hahah!!! Dags för er med att vakna i lite mer anständig tid ;)

Skönt att Frejsan min mår bättre igen!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela