Livet på landet

Rullader

Publicerad 2009-08-15 14:33:55 i Allmänt,

Igår gjorde jag lövbiffrullader till middag. De blev supergoda, var det godaste jag har ätit på länge(om jag får skryta lite).

Här kommer receptet om det är någon som är sugen på o prova.

Skär 1 pkt bacon, några morötter, 1 gul lök o några saltgurkor i mindre bitar o stek i stekpanna.
Lägg ut en lövbiffskiva på bänken o banka ut den.
Bre på senap o krydda med salt o peppar.
Lägg på ca en msk av baconblandningen o rulla ihop lövbiffen. Fäst med en tandpetare.
Göra lika med all lövbiffskivor.
Stek i gryta så de får fin färg runt om.
Häll över 1 liter köttbuljong o låt småkoka under lock i 45min.
Lyft ur rulladerna o koka ner buljongen till hälften.
Sila av buljongen i en mindre kastrull o häll på 2-3 dl grädde. Koka upp
Häll i soja o gele o krydda mer om det behövs. 
Red såsen med maizena.

Vi åt potatis o brytbönor(från vårt land) till.

Underbart gott=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela