Livet på landet

Lite bilder från förra veckan...

Publicerad 2009-08-11 19:21:14 i Allmänt,


På måndagen var vi o hälsade på i Hybo o Yasmine lekte med Oscar o hans kusin Hannah.

    
Två av Emmas kaniner, tror hon har fem stycken. Hennes nya hobby är kaninuppfödning=)



På tisdagen tog vi det mest lugnt o njöt av det vackra vädret. Yasmine byggde en koja som hon kunde ligga o spela dataspel i=)



På onsdag var vi till Thilde på 3-års kalas.


Yasmine provar Thildes gåcykel.



På torsdag var det dags att gratta pappa.
Andreas hade gjort en special paket till honom. Det började med en stor kartong...


..inuti den låg en mindre kartong...


...o i den en ännu mindre kartong....


.. o i den låg... EN pegg.
Sammanlagt tror jag det var sex kartonger han fick öppna.
Sen fick han 99 peggar till o en ny rulle till kastspöt också=)


På fredagen var vi till folkparken med Birgitta o Carl. Jag lyckades få med mig Robban också, kors i taket;)
Vi parkerade vid brukshundklubben så Yasmine fick cykla till parken. Jag trodde jag skulle flyta bort innan vi var framme det var nåt grymt hett ute.
Barnen lekte o åt glass sen gick vi ner till älven så de fick ta ett dopp o svalka sig lite.

På kvällen var jag o älskling ut o åt på Kicksaloon. Gott som vanligt.

På lördag började vi o riva ner hängrännorna på framsidan som måste bytas ut. Stackars älskling får hålla på o klättra själv för jag är höjdrädd o vågar knappt klättra upp på en trappstege ens... Vi började o måla lite också men det var lite väl hett o stå o måla i gassande sol.
På kvällen var vi på kräfkalas hos Gumman o Micke. Förstår inte hur jag INTE kan ha tyckt om kräftor tidigare, det är ju jättegott, fast väldigt kladdigt. Det var först förra sommaren som jag började äta kräftor, hade inte så mycket val eftersom jag var på tre eller fyra kräftkalas då så till slut måsta jag prova o det har jag inte ångrat=)
Blir nog några fler kräftkalas också innan sommaren är slut.

På söndag fortsatte vi o måla o på kvällen var vi bjudna på grillning hos Matthias o Linda.

Det var lite av vad vi hade för oss förra veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela