Livet på landet

HJÄLP!!!

Publicerad 2009-08-16 16:40:15 i Allmänt,

Jag tror att Freja ska valpa!!!!
Har inte haft en aning om att hon skulle vara dräktig men nu visar hon alla tecken på att hon ska valpa snart!
Har suttit som en tok o sökt på internet efter allt jag kan hitta om valpning.
Hon ligger o flåsar, är orolig o går omkring, har blodblandade flytningar, är svullen o verkar allmänt orolig. Hon har knappt ätit nåt de senaste 2-3 dagarna o har kräkts några gånger.
Allt det är tecken på att hon bör valpa inom en snar framtid. Det enda som inte stämmer in är att tempen inte har gått ner.

Jag har gjort iordning bädden åt henne o försökt känna på magen efter valpar eller sammandragningar men har inte kännt nåt.
Jag känner mig riktigt orolig. Jag har aldrig varit med om en hundvalpning förut. Dessutom är Freja så gammal, 7,5 år, o har aldrig haft valpar förut o då ökar riskerna för komplikationer. Det får inte hända nåt med min älskade Frejsing.

Grannen har haft några valpkullar så jag pratade med henne o hon kom över o kollade lite. Hon kunde inte heller känna nåt när hon klämmde på magen men nåt fel är det ju iaf.
Är det inte valpar så måste det vara nåt annat. Måste ringa veterinären på en gång imorgon bitti.
Jag hittade ett nummer till Agrias vet.jour som jag kan ringa om det skulle hända nåt.
Har det inte hänt nåt imorgon så måste jag åka till veterinären så de får kolla henne.

Jag som skulle börja jobba imorgon men det ser inte ut som det blir nåt med det. Kan ju inte lämna henne ensam om det är valpar på gång.

Jag blir tokig när jag sitter o läser om valpning. På en sida står det att det är normalt med blodblandade flytningar o på en annan sida står det att de ska vara genomskinliga?!?
Jag tror jag måste ringa den där jourvet.
Ska ringa en annan granne också som håller på lite med hunduppfödning o se vad hon säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela