Livet på landet

Allsång

Publicerad 2009-08-12 17:44:45 i Allmänt,

Nu sitter jag här o kollar igenom lite bloggar medans jag väntar på att det ska bli dags att åka iväg på allsång i Färilaparken. Tänkte det var lika bra att slänga in ett inlägg på samma gång.
Brudarna hade bokat bord till klockan 18, då blir det grillbuffé. Jag börjar känna mig lite smått hungrig nu.
Väntar på att Frida ska ringa så ska jag hämta upp henne först.
Skönt att det verkar bli finväder även fast vi har bord under tak så är det ju mysigare om det inte regnar.

Idag har tagit itu med tre av mina värsta fobier: höjsdrädsla, spindelfobi o den enorma obehagskänsla jag får av att gå ner i våran jordkällare.
Jag har stått på en stege nästan 2 meter upp o målat fönster. Låter inte så mycket men för mig som känner mig svimfärdig när jag går upp på trappstegen känns 2 meter som 100 meter.
Dessutom har jag målat ner till källaren o där är det massor av spindlar o andra äckliga kryp plus att källaren i sig är riktigt läskig.
Känner mig riktigt stolt över mig själv=)
Fast jag förstår inte riktigt hur det kan komma sig att varje gång jag ska måla har jag minst lika mycket färg på mig själv som det jag målar?!? Har tvättat både armar o händer med lacknafta eftersom färgen var oljebaserad (dont like that) ändå ser jag att jag har fullt med vita prickar både på armarna o benen=(

Nu håller älskling o pappsen på o ska försöka få upp hängrännorna igen, eller rättare sagt älskling står på stegen o skruvar o har sig o pappsen står nedanför o ger (bra) råd(han är lika häjdrädd som jag). Är inte det lättaste att få till en bra lutning på rännorna när hela huset lutar åt alla håll o kanter.

Nä nu måste jag ta o fixa till mig innan vi ska åka. Måste ta o sjunga upp lite innför kvällens allsång;)

Ha det bra!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-08-12 20:39:48

Nej, jag kunde inte hålla mej längre ;)

Postat av: Madde

Publicerad 2009-08-12 21:47:14

3 fobier på en dag! =// Bra jobbat!

Hoppas ni får trevligt ikväll! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela