Livet på landet

Orättvist

Publicerad 2009-04-17 13:44:40 i Allmänt,

Jag låg o kollade på Oprah imorse, det handlade om familjer som blivit hemlösa efter att de förlorat sina jobb pga finanskrisen. Det var vanliga medelklassfamiljer som hade fått sina hem utmätta när de inte kunnat betala lånen o nu bodde de på härbärgen o i tält. Det var så hemskt o se, tårarna bara rann. Det var speciellt en familj som berörde mig extra mycket. Det var en mamma med tre eller fyra barn som fick gå runt på gatorna med sina sopsäckar där de hade alla sina ägodelar. På kvällarna fick de försöka hitta nåt härbärge där de kunde sova. Tänk vad hemskt som förälder o inte kunna ge sina barn trygghet o ett hem att bo i! Att aldrig veta om man hittar nånstans att sova. Då blir jag extra förbannad på alla rika äckel som hela tiden bara kräver högre o högre löner o aldrig är nöjd med vad de har. Tänk om man skulle ta alla pengar i världen o dela ut dem så att alla hade lika mycket o leva på. Ingen skulle behöva svälta eller vara hemlös o ingen skulle vara mer värd än nån annan bara för att man har mycket pengar. Jag tror att människor skulle bli betydligt mer ödmjuk om det var så. Jag hatar när människor tror att de är mer värda än nån annan bara för att de har mycket pengar eller en hög befattning!!! Jag tror på alla människors lika värde. 
Det är inte hur mycket pengar eller makt du har som gör dig till en bra, lyckad människa, det är hur du behandlar andra.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-17 14:08:19

Kan inte annat än att instämma..

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-17 14:21:40

Du får skaffa msn så vi kan surra lite när du är vid datorn tycker jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela