Livet på landet

Sköna söndag

Publicerad 2009-04-26 19:41:10 i Allmänt,

Grymt dålig uppdatering, I know, men det har varit fullt upp hela veckan. Vi håller fortfarande på med veden o det lär vi göra ett bra tag till. Vem behöver dyra gymkort när man får världens träningspass av o klyva o stapla ved=) Kommer vara i toppform innan det här är klart;-)

Igår var Frida o Jimmy här o grillade. Supermumsigt blev det. Vi grillade lite av varje, lax, rostbiff, halluomi, baconsparrisar o massor av grönsaker. Till det hade vi massor av goda tillbehör.
Vi spelade Alias, killarna mot tjejerna, Mattias kom också över så de var tre mot oss två ändå så vann vi överlägset. Girlpower=D Synd bara att kvällen gick alldeles för fort för vips så var klockan tre o det började bli dags o krypa till kojs. Men med sommaren runt hörnet så lär det ju bli fler grillkvällar. Det är så mysigt nu när det är så fina dagar o kvällar o man kan vara ute o pyssla på.

Jag passade på o tvätta hundarna ute när det var så varmt väder. Kan väl inte dirket påstå att de tycker det är nå kul. Freja försökte springa in o gömma sig under vardagsrumsbordet så jag fick släpa ut henne. Säger man bada åt henne så sticker hon iväg som ett skott o gömmer sig=) 
När det var färdig badade så fick de nåt tokryck båda två o sprang omkring som galningar o jagade varandra, tur att de inte är långsura iaf.


Två nybadade voffsingar


Josefin ligger i sandlådan o brottas med ett löv. Hon har det jobbigt nu med alla flugor o löv o grejer som hon måste jaga runt efter. Hon är så söt när hon springer runt som en tok o hoppar rakt upp i luften efter insekter=) Hon har blivit en riktig utekatt. Hon springer bara in o äter sen ställer hon sig vid dörren o jamar o ska ut igen. Jag får nästan tvinga in henne på kvällarna för jag vill inte att hon ska vara ute på natten.


Yasmine har planterat ut blommfrön i sitt land idag. Vet att det är lite väl tidigt men hon ville absolut göra det så det är det bara o lyda=) Det är ju hennes land så hon får bestämma själv vad hon vill göra där. Vi var på granngården o handlade massa fröer i lördags, hon handlade smultron o fjärilsblommfrön. Så idag har hon rensat ogräs o påtat på i sitt land, en liten trädgårdmästare.


Först måste man göra fåror som man kan lägga fröna i...


...sen lägger man i fröna...


...sen plattar man till...


...sist men inte minst så måste man vattna.


En  liten mask som bodde i rabatten.

Nu är det bara o vänta några veckor o se om det kommer några blommor=)
Jag handlade också fröer som jag tänkte jag ska plantera ute i växthuset. Jag handlade bara ätbara saker som sallad, bönor, örter o morötter som hette Jeanette=) Kan inte påstå att jag har några gröna fingrar men faktiskt har jag lyckats riktigt bra med mina odlingar än så länge, hoppas det går lika bra i år.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-04-26 21:17:36

sen när ni är klar med veden, kan n i komma hit ;)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-27 13:14:51

Låter som en supermysig helg!



Hehe så söt hon är i trädgårdslandet =)

Postat av: Frida

Publicerad 2009-04-27 14:34:48

Tack för senast! Vi får bjuda igen med en balkonggrillning nåt tag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela