Livet på landet

Cykelträning

Publicerad 2009-04-21 19:40:58 i Allmänt,

Att den här jäkla förkylningen aldrig vill ge med sig, nu är jag trött på o gå omkring o hosta o snora hela tiden. Blir nog till o ta en tur till Hälsoboden om det inte blir bättre snart. Andreas provade Kanjang när han var förkyld o han blev bättre på en gång så det ska jag nog prova. Har blivit lite smått beroende av hälsopreparat på senare tid men jag tar hellre det än massa konstigheter från apoteket. Chisan funkade iaf inget bra på mig, Andreas däremot tyckte att han blev piggare av så han ska fortsätta köpa det. Själv ska jag prova nåt nytt nästa gång, nu har jag snart provat allt som de har, nåt måste ju funka. Fast det första jag provade funkade faktiskt rätt så bra, men jag har glömt bort vad det hette.


Igår tog vi en promenad genom Söromberget, det var så mysigt väder ute. Yasmine cyklade o hon var jätteduktig, nästan inget gnäll alls. Annars brukar hon alltid börja gnälla när hon börjar bli trött men igår så trampade hon på som en tok=) Hon håller på o träna så hon förhoppningsvis ska kunna ta av stödhjulen i sommar. Hans-Olof provade o plocka av dem för nån helg sen när hon var där men det tyckte hon inte om, men med lite träning så går det nog snart. Hon får ju verkligen gå den hårda vägen med cyckling på gropig grusväg, inga asfalterade vägar här inte.

Ikväll var hon riktigt trött. Hon somnade i mitt knä vid sex tiden. Hon har varit med moffen hela dagen idag o de har varit hos Svante o lekt. Imorgon o på torsdag blir det dagis men på fredag ska hon vara med moffen igen för då har fröknarna utbildningsdag. Blir bara två heldagar på dagis för henne den här veckan.



Mammas gotjejer

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-22 10:01:23

Har du kollat järnvärdet? Annars kan man ju bli riktigt trött om det är dåligt.



Hade inte du ätit rosenrot också, hur funkade det tycker du?

Postat av: Frida

Publicerad 2009-04-22 12:05:18

Vilken mysig och härligt somrig bild det var!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela