Livet på landet

Storstädning

Publicerad 2009-04-02 21:06:37 i Allmänt,

Ikväll har jag röjt upp på Yasmines rum, äntligen är det gjort. Jag har dragit ut på det länge nu.
Jag höll på i 3 timmar o har slängt en hel sopsäck med saker. En del saker som hon inte använder längre ska vi bära ut i förrådet. Som tur var så satt hon nere o lekte när jag städade så jag kunde slänga undan massa saker, är hon med så springer hon bara o plockar upp allt man slänger. Hon är en riktig sopsamlare, lik sin pappa=) 
Nu har hon fått vårfint i sitt rum, bara resten av huset kvar...
Ska försöka o storstäda badrummet i helgen o sen måste vi rensa i förrådet också, tråkigt men nödvändigt.

Nu är det bara en jobbdag kvar sen är det helg=D Den här veckan har gått riktigt segt, måste vara för att det har varit så fint väder ute så man har suttit hela dagarna o längtat efter att få komma ut i solen. Det är en stor nackdel med mitt jobb, att man sitter instängd hela dagarna=( Det var så skönt när jag jobbade på handikapboende o man kunde gå ut o hitta på roliga saker när man ville, frihet. Ibland längtar jag tillbaka dit. Det enda som var negativt med det jobbet var att man jobbade helger o storhelger annars var det ett perfekt jobb. Dessutom fick man vara uppe o röra på sig hela tiden istället för som nu när man sitter still hela dagarna.

Imorgon ska Yasmine var hos moffen o busa hela dagen=) Jag ska skjutsa dit henne innan jag börjar jobba. Måste ta o packa iordning lite saker som hon ska ha med sig. Sen blir det till o gå o lägga sig, blev trött av allt städande.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-04-03 19:30:40

Ja, det vore skoj! Var jättelängesedan nu! =//

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela