Livet på landet

Påsk

Publicerad 2009-04-09 18:33:41 i Allmänt,


Våran lilla påskkärring målar ägg.



Yasmine målade bla en kyckling o ett prickigt ägg, som hon åt upp sen. Det smakade extra gott med målade ägg=)

De har varit påskkärringar på dagis idag o gått runt i Storhaga o fått massa godis som de åt när de kom tillbaka till dagis igen. Jag skulle inte vilja vara dagisfröken med ca 20 sockerkickade barn...

Andreas o Yasmine har åkt över till Mattias i Tegeltjär. De skulle provborra o se om det går o angla på älven imorgon. Jag hoppas verkligen att det blir bättre väder tills imorgon så man kan sitta på isen o sola o grilla korv o ha det mysigt.
Angla däremot är inget för mig, jag tycker det är djurplågeri.
På kvällen ska vi till mamma o Hans-Olof o äta. På lördag ska jag till Kerstin o umgås lite med tjejerna. Kerstin ska bjuda på mat. De ska ut sen men då tänkte jag åka hem, har varken lust eller råd o gå på krogen.
Yasmine ska sova över hos mommen o poppa på lördag så ev ska Andreas också hitta på nåt med Mattias fast de har inte bestämt nåt än. Så är de alltid med killar, kan aldrig planera saker=) Hoppas han blir nykter så han kan komma o hämta mig hos Kerstin istället ;-)



Glad påsk!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-10 13:05:02

Sån söt påskkärring, snyggt påskris också!

Postat av: Nette

Publicerad 2009-04-10 15:17:09

du kan gå hem...:)

Postat av: Nette

Publicerad 2009-04-11 08:51:01

Nu var det ju Andreas o inte jag som skrev den där kommentaren om att jag kan gå hem. Så ni inte tror att jag har blivit skizofren=D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela