Livet på landet

Nostalgi

Publicerad 2009-04-01 20:14:53 i Allmänt,

Ikväll har jag haft en liten nostalgi tripp.
Pappa har städat ur sitt förråd o hittade massa kartonger med leksaker sen jag var liten som han var hit med.
Jag o Yasmine har packat upp dem o kollat vad som ska vara kvar o vad som ska kastas. Yasmine var alldeles lyrisk över alla dockor o My little ponys o började leka med dem på en gång=) Jag har fått smyga iväg vissa saker som skulle kastas för hade hon fått bestämma skulle vi ha sparat allt. 
Är roligt vilka minne man har till vissa saker. T.ex hittade jag en dörrskylt som jag gjorde i slöjden nån gång i mellanstadiet, på den stod det skrivet "Alla under 12 år äga ej tillträde". Kommer ihåg att jag brukade hänga den på dörren så inte lillebrorsan skulle komma in o störa, eller det var tanken i alla fall men han brukade alltid komma in på mitt rum o bråka iaf=D
Jag hittade en pärm med teckningar från när jag var runt 5 år också o sånt är alltid kul att ha kvar.
Sen var det möbler till barbiedockor, oj vad jag lekte med dem när jag var liten. Och alla My little ponys o diverse tillbehör till dem, man blir som barn på nytt igen.
I lådorna fanns det massa gossedjur också. Vet inte om det är jag som är otroligt blödig av mig men jag har jättesvårt o kasta bort just gossedjur, får en klump i magen. Vissa, eller de allra flesta, sparar jag för jag har bara inte hjärta o kasta bort dem, även fast de säkert är fulla av diverse småkryp efter att ha legat i en kartong i ett förråd i ca 20 år=)
Jag ska ta o tvätta o torka av en del grejer innan vi tar upp dem på Yasmines rum. Sen måste vi ta o röja upp o plocka undan lite saker också så vi får plats med allt. Hon har ju inte direkt lite saker som det är nu så jag vet inte riktigt vart vi ska göra av de "nya" leksakerna, men det löser sig.

Idag fick vi deklarationspappren o både jag o Andreas fick tillbaka över 5000kr var=D De pengarna ska vi lägga till våran resekassa, vi ska försöka ta oss iväg till Thailand efter jul.
Jag var lite orolig att jag skulle få restskatt i år för jag tycker de drar så lite skatt på lönen men enligt löneansvarig så drar de efter tabellen så det var  himla skönt. Så nu är humöret på topp=D

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-04-02 11:37:24

Grattis till er oxå då! ska få tillbaks åtta, men de kommer ju inte förrän till jul... Men då kan man ju handla klappar för dem;)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-02 20:31:18

Så härligt att få tillbaka på skatten! Grattis.

Vi fick faktiskt också lite, känns skönt inför sommaren.

Postat av: Emma

Publicerad 2009-04-03 09:04:43

Men vi har jordbruks fastighet, och då får man den inte före december. Tråkigt men sant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela