Livet på landet

Middagstips

Publicerad 2009-04-03 22:22:14 i Allmänt,

Det var läge sen jag hade nått middagstips nu så här kommer ett.

FRUKTIG KASSLERGRATÄNG

ca 500g Kassler
1 äpple
1 burk annanasskivor
2 bananer
2,5 dl matlagningsgrädde
ca 5 msk chilisås
curry
salt
peppar
ris

Skär kasslern i skivor o stek i stekpanna. Varva kassler,skalade skivade äpplen o annanasskivor i en ugnsform.
Blanda matlagningsgrädde, chilisås, curry, salt o peppar o häll över kasslern.
Stoppa in i ugnen på 200 grader i ca 20min.
Skiva bananerna i fyra delar, dela dem först på mitten o sedan på längden. Stek dem i stekpanna o krydda med curry.
Servera gratängen med de stekta bananerna o ris.

Ikväll blev det en lugn hemmakväll. Brudarna på jobbet skulle ut på Järnvägs på 29:an men jag orkade inte följa med. Sorry, får hänga på nästa gång istället.
Känner att det kan vara skönt med en lugn helg eftersom att vi var på 25 års festen förra helgen o nästa lördag ska jag till Kerstin på fest. Man börjar ju bli lite gammal o sliten så man behöver vila upp sig mellan varven=D

Varför är det aldrig nå bra filmer på TV på helgerna? Ikväll finns det inte nånting o titta på. Det är väl på helgerna som man har tid o titta på TV o då är det bara massa skit, tråkigt. Tycker det är dåligt med filmer på TV överhuvudtaget nu för tiden. Den enda gången det är nåt bra på TV är på söndagarna när de visar Beck filmer men då är jag så himla trött att jag alltid somnar när den där j-la nyhetssändningen kommer mitt i.
Ett tag hade vi canal+ filmkanalerna men där körde de bara samma filmer hela tiden så det var inte värt o betala massa pengar för dom.
Lika bra o gå o lägga sig istället.

Godnatt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela