Livet på landet

Långfredag

Publicerad 2009-04-11 09:22:02 i Allmänt,

Igår var vi på andra sidan vägen o anglade på älven. Andreas o de andra grabbarna for dit vid 6-tiden men det tyckte jag o Yasmine var något för tidigt så vi låg o drog oss ett tag i sängen istället.
Vid halv nio, när solen hade börjat kikat fram, gick/cyklade vi o hundarna över. Yasmine var superduktig på o cykla även fast det var lite gropar här o där i vägen.
När vi kom till isen så var det ett helt gäng där, vissa nyktrare än andra... Fast jag måste säga att älskling var en av de mer skötsamma. Han höll sig vaken hela kvällen i år;-)
Vi grillade korv o åt mackor o Gumman stekte kölböllar o våffelmackor. Jag hade glömt kameran hemma så tyvärr blev det inga bilder. Jag knäppte några med mobilen men jag kan inte föra över dem till datorn.
Vädret var helt underbart så vi blev kvar till runt tvåtiden då vi måsta åka hem o göra oss iordning tills vi skulle åka till mamma o äta. Javisst ja nu höll jag på o glömma o berätta att vår söta lilla voffsing Loke lyckades gå genom isen! Jag såg att han var på väg lite för långt ut o precis när jag ropade på honom så försvann han genom isen. Lite lätt panik fick man men när Andreas började springa dit så lyckades han kravla sig upp på isen själv. Sen ruskade han bara av sig o spang iväg, viftandes med svansen som om inget hade hänt. Tror som tur var att det var ganska grunt där eftersom vi satt så pass nära land.

Hos mamma blev vi bjudna på allt möjligt gott. Hon o Carina hade gjort massor av goda snittar o en ostbomb. Ostbomben var philadephiaost, cremefresh o rödlök som man blandade ihop o lade i en skål o ställde i kylskåp över natten. Sen vände man upp den på ett fat o bredde caviar (rom) över o dekorerade med kex runt om på fatet, jätte gott. Det ska jag prova o göra nån gång när man har fest.
Till varmrätt hade mamma gjort fläskfilé med svamp, lax, potatisgratäng o en mass goda såser o sallader till. Tyvärr hade jag nog ätit lite för mycket av snittarna för jag fick nästan inte i mig nån mat o fick värsta magknipen.
Pappa skjutsade både dit o hem oss, fast så här i efterhand hade jag lika gärna kunnat varit nykter o kört för jag drack bara två glas vin. Alltså inte att jag skulle ha kört efter att jag druckit vin utan att jag hade kunnat hållt mig nykter istället. Jag var så trött efter en hel dag ute på isen o sen magknip på det så vi åkte hem vi nio tiden. Yasmine skull absolut sova hemma hos moffen så hon fick göra det. Fast de har lovat o komma hit snart så vi hinner träffa henne lite eftersom hon ska ju till mommen o poppa o sova inatt. Det är så tomt o vakna utan henne på morgonen. Om man har varit ut dagen innan så kan det ju vara  skönt att få sova ut men annars är det bara jobbigt.

Nu ska jag ut o hjälpa Andreas o köra in skotrarna i garaget.

Ha det bra!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-04-13 22:26:29

Fy va otäckt med hunden eran och isincidenten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela